Gr. IV – Pszczółki – Marzec

 

W naszy przedszkolu jest Grupa Pszczółek

Te Pszczółki bawią sie i psocą

psikusy robią z wielką ochotą.

Z ciekawością świat nowy poznają,

chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.

Uczą sie pilnie przez cały rok,

bo od pójścia do szkoły sa juz o krok.

pracowitość w sobie mają, bo sie PSZCZÓŁKI nazywają.

 

Godziny pracy:

 

7.30- 16.30

 

Nauczycielki:

 

Katarzyna Łukasik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Marzec

TEMATYKA:

1.    „Oznaki wiosny”
2.    „Wszystko rośnie”
3.    „Pracowita wiosna”
4.    „Święta Wielkanocne”

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

•    Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
•    Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
•    Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
•    Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku;
•    Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla przedwiośnia i wiosny.
•    Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
•    Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
•    Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
•    Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
•    Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków, wprowadzenie znaku =.
•    Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
•    Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
•    Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
•    Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
•    Wprowadzenie liter g, G, c, C; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
•    Nauka piosenek i pląsów.
•    Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
•    Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką;
•    Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
•    Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
•    Zestaw ćwiczeń porannych nr 13, 14.
•    Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 2, 3.

 

 

PIOSENKA  DO NAUKI: