Gr. V – Mrówki – Kwiecień
MRÓWKI PRACUJĄ W POCIE CZOŁA,
BO NIEDŁUGO CZEKA SZKOŁA.
WIEDZY MAJĄ CAŁKIEM SPORO,
WIĘC ZE SOBĄ JĄ ZABIORĄ.
PISAĆ I CZYTAĆ JUŻ TROCHĘ POTRAFIĄ.
W SZKOLE NA PEWNO SOBIE PORADZĄ!
Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Milena Szulc
Magda Michalczuk- nauczyciel współorganizujący
kształcenie specjalne
Założenia programowe: KWIECIEŃ
1. Na wsi
2. Praca rolnika
3. Chrońmy środowisko
4. Kto ty jesteś?
• Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
• Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
• Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
• Nazywanie zwierząt i ich potomstwa, poznanie roli zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
• Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
• Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
• Kształtowanie przywiązania do symboli narodowych.
• Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech;
• Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
• Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą cyfr(1–8) i znaków (=, +).
• Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
• Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
• Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
• Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
• Wprowadzenie liter j, J; w, W; f, F odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań w zakresie poznanych liter.
• Nauka piosenek i pląsów.
• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
• Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
• Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, w ogrodzie przedszkolnym, w trakcie spacerów.
• Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
• Zestaw ćwiczeń porannych nr 15, 16.
• Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 4, 5.