W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana

Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.

Biedronki na nudę nie narzekają, z radością i troską sobie pomagają

Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.

Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają

 

 

Godziny pracy:

8.00 – 16.00

 

Nauczycielki:

 

p.o Dyrektor Monika Góralczyk

Danuta Maksymiuk – Trompka

pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: LUTY

 

 

     TEMATYKA:

 

1.    Nasze ulubione baśnie
2.    Dawno temu
3.    Kiedy patrzę w niebo
4.    Zabawy zimowe

 

 

 

  ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

 

•    Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy i przedwiośnia.
•    Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
•    Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
•    Wdrażanie do rozumienia tradycji karnawału.
•    Rozumienie czytanego tekstu i konstruowanie wypowiedzi podczas rozmów o ulubionych książkach.
•    Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
•    Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
•    Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
•    Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
•    Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
•    Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
•    Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
•    Nauka piosenek i pląsów.
•    Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI :

SIEDMIOKROCZEK- piosenka do tańca

 

I. Siedem kroków najpierw w przód,
Potem siedem kroków w tył,
Tra la la, tra la la
i już każdy taniec zna.
Tra la la, tra la la
i już każdy taniec zna.


II. Do kolegi odwróć się,
podaj rękę albo dwie.
Hejże ha, hejże ha
i już tańczysz tak jak ja.
Hejże ha, hejże ha
i już tańczysz tak jak ja.


III. Potem ręce weź pod bok,
potem siedem razy hop!
Hop hop hop, hop hop hop
jaki łatwy ten podskok.
Hop hop hop, hop hop hop
jaki łatwy ten podskok.


IV. W kole stańmy wszyscy wraz
i zatańczmy jeszcze raz.
Tra la la, tra la la
i zabawa dalej trwa.
Tra la la, tra la la
i zabawa dalej trwa.

 

 

WIERSZ DO NAUKI:

 

Słońce sł. M. Joniec

Kiedy słonko rano świeci,
do przedszkola pędzą dzieci.
Szybkim krokiem maszerują
i słoneczko obserwują.
Jak wysoko jest na niebie?
Jaki kolor dzisiaj ma?
Czy przegoni ciemne chmury?
Czy też inny kłopot ma?
Czy pozwoli chmurkom płakać?
Może będzie dzisiaj skakać?
Raz wysoko, a raz nisko.
A czy słońce to ognisko?
Tyle pytań ma przedszkolak,
kiedy pędzi do przedszkola.
Po przeczytaniu wiersza N. zadaje dziec

image_pdfimage_print