W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana
Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.
Biedronki na nudę nie narzekają, z radością i troską sobie pomagają
Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.
Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają
Godziny pracy:
8.00 – 16.00
Nauczycielki:
Dyrektor Monika Góralczyk
Milena Szulc
pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk
Godziny dostepności nauczyciela :
Czwartek w godz. 16.00- 17.00
Założenia programowe: Luty
TEMATYKA:
1. „Baśnie, bajki i bajeczki”
2. „Wspaniałe zabawy na śniegu”
3. „Tajemnice kosmosu”
4. „W dziecięcym laboratorium”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• zakładanie ubrań, butów;
• korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
• korzystanie z toalety;
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
Językowa aktywność dziecka:
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
• nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
• nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
• reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
• niehałasowanie przy osobach chorych, starszych;
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
• tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
• naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
• uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
• uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
Aktywność poznawcza:
• podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
• wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
• liczenie palców, przedmiotów itp.;
• używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.