W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana
Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.
Biedronki na nudę nie narzekają, z radością i troską sobie pomagają
Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.
Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają
Godziny pracy:
8.00 – 16.00
Nauczycielki:
p.o Dyrektor Monika Góralczyk
Danuta Maksymiuk – Trompka
pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk
Założenia programowe: WRZESIEŃ
TEMATYKA:
1. W przedszkolu
2. Moja miejscowość
3. Ja, Ty i środowisko
4. Dary Jesieni
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
- Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
- Poznanie topografii przedszkola.
- Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
- Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
- Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
- Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
- Poznanie budowy własnego ciała, podawanie nazw poszczególnych części ciała.
- Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
- Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw podstawowych figur geometrycznych: koło.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej – posługiwanie się pojęciami na, obok.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne, zagadki słuchowe itp.
- Nauka piosenek i pląsów.
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
PIOSENKA DO NAUKI :
Śpiewanka przedszkolaka
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
1. Do przedszkola co dzień rano
Idę z tatą albo z mamą.
W szatni daję im całusa
I do sali szybko ruszam.
Ref. Przedszkolaczek to jest zuch,
Zuch nie byle jaki,
Do przedszkola raz i dwa
Idą przedszkolaki.
2. Pani śpiewa nam piosenki,
A my na dzwoneczkach gramy,
Malujemy malowanki,
Wieżę z klocków układamy.
Ref. Przedszkolaczek to jest zuch…
3. Do ogródka wychodzimy,
W chowanego się bawimy,
A na obiad wszystko zjemy,
Bo urosnąć duzi chcemy.
WIERSZ DO NAUKI:
Maszerują dzieci– ćwiczenie motoryki i koordynacji ruchowo- słuchowej
Małgorzata Barańsk
Wietrzyk wieje, słonko świeci, – Poruszanie uniesionymi do góry rękoma.
maszerują drogą dzieci. – Marsz.
Jaka długa jest ta droga! – Chwyt obiema rękoma za głowę i kiwanie nią na boki.
Zosię boli jedna noga. – Marsz z utykaniem na jedną nogę.
Jaka długa jest ta droga! – Chwyt obiema rękoma za głowę i kiwanie nią na boki.
Zosię boli druga noga. – Marsz z utykaniem na jedną nogę.
Teraz dzieci sobie siedzą – Siad skrzyżny.
i śniadanko pyszne jedzą. – Podnoszenie na przemian do ust jednej i drugiej ręki.