W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana

Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.

Biedronki na nudę nie narzekają, z radością i troską sobie pomagają

Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.

Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają

 

 

Godziny pracy:

8.00 – 16.00

 

Nauczycielki:

 

p.o Dyrektor Monika Góralczyk

Danuta Maksymiuk – Trompka

pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: WRZESIEŃ

 

 

     TEMATYKA:

1. W przedszkolu

2. Moja miejscowość

3. Ja, Ty i środowisko

4. Dary Jesieni


 

 

  ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

 

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie topografii przedszkola.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
  • Poznanie budowy własnego ciała, podawanie nazw poszczególnych części ciała.
  • Poznanie zmysłów, jakimi odbieramy otaczający nas świat.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw podstawowych figur geometrycznych: koło.
  • Kształtowanie orientacji przestrzennej – posługiwanie się pojęciami na, obok.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie mowy i myślenia poprzez zabawy ortofoniczne, zagadki słuchowe itp.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

PIOSENKA DO NAUKI :

 

Śpiewanka przedszkolaka

sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

 

1. Do przedszkola co dzień rano

Idę z tatą albo z mamą.

W szatni daję im całusa

I do sali szybko ruszam.

 

Ref. Przedszkolaczek to jest zuch,

Zuch nie byle jaki,

Do przedszkola raz i dwa

Idą przedszkolaki.

 

2. Pani śpiewa nam piosenki,

A my na dzwoneczkach gramy,

Malujemy malowanki,

Wieżę z klocków układamy.

 

Ref. Przedszkolaczek to jest zuch…

 

3. Do ogródka wychodzimy,

W chowanego się bawimy,

A na obiad wszystko zjemy,

Bo urosnąć duzi chcemy.

 

 

WIERSZ DO NAUKI:

 

Maszerują dziecićwiczenie motoryki i koordynacji ruchowo- słuchowej

Małgorzata Barańsk

 

Wietrzyk wieje, słonko świeci,  – Poruszanie uniesionymi do góry rękoma.

maszerują drogą dzieci.   – Marsz.

Jaka długa jest ta droga!  Chwyt obiema rękoma za głowę i kiwanie nią na boki.

Zosię boli jedna noga. –  Marsz z utykaniem na jedną nogę.

Jaka długa jest ta droga!  – Chwyt obiema rękoma za głowę i kiwanie nią na boki.

Zosię boli druga noga. –  Marsz z utykaniem na jedną nogę.

Teraz dzieci sobie siedząSiad skrzyżny.

i śniadanko pyszne jedzą. –  Podnoszenie na przemian do ust jednej i drugiej ręki.

image_pdfimage_print