Godziny pracy: 7.00 – 16.00

 

Nauczycielki:

Danuta Maksymiuk

 

dyr. Hanna Warmińska

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Październik 2019

 

 

TEMATYKA:

 

1. DARY JESIENI
2. DBAMY O ZDROWIE
3. JESIENIĄ W PARKU I W LESIE
4. ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

 

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i wiązanie ich z aktualną porą roku; zebranie eksponatów do kącika przyrodniczego.
  • Rozpoznawanie polskich owoców i warzyw – podawanie ich nazw, posługiwanie się określeniami: twardy, miękki.
  • Wdrażanie do profilaktyki zdrowotnej poprzez zdrowe odżywianie się.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat grzybów; wdrażanie do zachowania szczególnego bezpieczeństwa podczas ich rozpoznawania i zbierania.
  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy drzew liściastych (kasztanowiec i dąb) oraz ich owoców.
  • Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego; rozwijanie kreatywności; zachęcanie do podejmowania nowych wyzwań.
  • Zapoznanie dzieci z pracą lekarza pediatry; kształtowanie właściwego zachowania podczas wizyty u lekarza; zachęcanie dzieci do przełamywania lęku przed wizytą
    w gabinecie lekarskim.
  • Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych.
  • Rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; klasyfikacja ubrań.
  • Poznanie znaczenia ruchu dla zdrowia; zachęcanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych w sali i w ogrodzie przedszkolnym.
  • Liczenie w dostępnym zakresie; porównywanie liczebności zbiorów i tworzenie zbiorów równolicznych.
  • Poznanie zwyczajów zwierząt szykujących się do zimy; rozpoznawanie zwierząt
    i podawanie ich nazw.
  • Usprawnianie małej motoryki poprzez naklejanie drobnych elementów, zabawy
    z plasteliną, rysowanie, malowanie.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI :

 

“Kolorowe listki” ( słowa- D. Jagiełło, muzyka- K. Jagiełło)

 

 

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.

 

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

 

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

 

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

 

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.

 

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis

 

 

WIERSZ DO NAUKI :

 

“Spadła gruszka”

 

Spadła gruszka do fartuszka
a za gruszką dwa jabłuszka
a śliweczka spaść nie chciała
bo śliweczka nie dojrzała!