W naszy przedszkolu jest Grupa Pszczółek

Te Pszczółki bawią sie i psocą

psikusy robią z wielką ochotą.

Z ciekawością świat nowy poznają,

chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.

Uczą sie pilnie przez cały rok,

bo od pójścia do szkoły sa juz o krok.

pracowitość w sobie mają, bo sie PSZCZÓŁKI nazywają.

 

Godziny pracy:

 

7.30- 16.30

 

Nauczycielki:

 

Małgorzata Kuśmierz

Beata Ostrowska

 

Godziny dostępności nauczycieli :

 

I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Styczeń

 

TEMATYKA:

 

1.    Mijają dni, miesiące
2.    Karnawał
3.    Odwiedzili nas babcia i dziadek
4.    Mass media

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

•    nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki).
●    przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań;
●    podejmowanie prób samodzielnego rozwiązania problemu;
●    próby samodzielnego czytania;
●    formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
●    wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
●    wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
●    czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;
●    rozumienie relacji głoska – litera, słowo – wyraz;
●    rozpoznawanie liter pisanych;
●    liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
●    wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych ćwiczących wyrazistość, intonację wypowiedzi;
●    poznawanie różnych technik plastycznych, np.: batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem;
●    dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy;
●    nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
●    poznawanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego;
●    odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze;
●    wskazywanie pełnych godzin na zegarze;
●    nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
●    rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
●    rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
●    klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych;
●    określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od;
●    dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów
zastępczych
●    rozwijanie zainteresowań karnawałem i związanymi z nim tradycjami.
●    próby tworzenia drzewa genealogicznego (trzypokoleniowego) swojej rodziny;
●    poznawanie historii rodziny, jej rodowodu

 

 

PIOSENKA  DO NAUKI:

 

1.    Zegar ciągle czas odmierza
– minuty, godziny.
Nie zatrzyma się
i nie chce czekać nawet chwili.

Ref.: Tik-tak, tik-tak, tik-tak.
Bim-bam, bim-bam, bim-bam.
Tak zegar dniem i nocą
czas odmierza nam.

2.    A kalendarz wciąż odlicza
dni, miesiące, lata.
I codziennie pokazuje
nam kolejną datę.

Ref.: Tik-tak, tik-tak, tik-tak…


3.    Choć niedawno tacy mali,
tak szybko rośniemy.
Dziś w przedszkolu,
lecz niedługo już w szkole będziemy.

Ref.: Tik-tak, tik-tak, tik-tak…

image_pdfimage_print