W naszy przedszkolu jest Grupa Pszczółek
Te Pszczółki bawią sie i psocą
psikusy robią z wielką ochotą.
Z ciekawością świat nowy poznają,
chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.
Uczą sie pilnie przez cały rok,
bo od pójścia do szkoły sa juz o krok.
pracowitość w sobie mają, bo sie PSZCZÓŁKI nazywają.
Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Małgorzata Kuśmierz
Beata Ostrowska
Godziny dostępności nauczycieli :
I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
Założenia programowe: Styczeń
TEMATYKA:
1. Mijają dni, miesiące
2. Karnawał
3. Odwiedzili nas babcia i dziadek
4. Mass media
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
• nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki).
● przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań;
● podejmowanie prób samodzielnego rozwiązania problemu;
● próby samodzielnego czytania;
● formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
● wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
● wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
● czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;
● rozumienie relacji głoska – litera, słowo – wyraz;
● rozpoznawanie liter pisanych;
● liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
● wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych ćwiczących wyrazistość, intonację wypowiedzi;
● poznawanie różnych technik plastycznych, np.: batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem;
● dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy;
● nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
● poznawanie wybranych mierników czasu od starożytności do dnia dzisiejszego;
● odpowiednie stosowanie określeń: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze;
● wskazywanie pełnych godzin na zegarze;
● nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
● rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
● rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
● klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych;
● określanie kierunków ruchu, stosowanie określeń: na prawo od, na lewo od;
● dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów
zastępczych
● rozwijanie zainteresowań karnawałem i związanymi z nim tradycjami.
● próby tworzenia drzewa genealogicznego (trzypokoleniowego) swojej rodziny;
● poznawanie historii rodziny, jej rodowodu
PIOSENKA DO NAUKI:
1. Zegar ciągle czas odmierza
– minuty, godziny.
Nie zatrzyma się
i nie chce czekać nawet chwili.
Ref.: Tik-tak, tik-tak, tik-tak.
Bim-bam, bim-bam, bim-bam.
Tak zegar dniem i nocą
czas odmierza nam.
2. A kalendarz wciąż odlicza
dni, miesiące, lata.
I codziennie pokazuje
nam kolejną datę.
Ref.: Tik-tak, tik-tak, tik-tak…
3. Choć niedawno tacy mali,
tak szybko rośniemy.
Dziś w przedszkolu,
lecz niedługo już w szkole będziemy.
Ref.: Tik-tak, tik-tak, tik-tak…