W naszy przedszkolu jest Grupa Pszczółek
Te Pszczółki bawią sie i psocą
psikusy robią z wielką ochotą.
Z ciekawością świat nowy poznają,
chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.
Uczą sie pilnie przez cały rok,
bo od pójścia do szkoły sa juz o krok.
pracowitość w sobie mają, bo sie PSZCZÓŁKI nazywają.
Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Małgorzata Kuśmierz
Beata Ostrowska
Godziny dostępności nauczycieli :
I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
Założenia programowe: Wrzesień
TEMATYKA:
1. Witajcie w przedszkolu!
2. Droga do przedszkola
3. To były wakacje!
4. Nadeszła jesień!
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
● określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, kolor oczu.
Językowa aktywność dziecka:
● rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
● nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
Artystyczna aktywność dziecka:
● improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
● zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych;
● dbanie o narządy zmysłów poprzez: dobre oświetlenie miejsc zabaw, pracy, unikanie hałasu, tego, by samemu też nie być jego źródłem, wietrzenie pomieszczeń;
● rozumienie znaczenia higieny osobistej;
● odpowiednie dobieranie miejsc zabaw przy stoliku, biurku (miejsce dobrze oświetlone, krzesło dopasowane do wzrostu dziecka).
● nauka wiązania obuwia
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
● szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
● godzenie się z porażką i radość z sukcesów kolegów/ koleżanek.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
● określanie swoich cech fizycznych: koloru oczu;
● samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
● wykorzystanie codziennych sytuacji do nabywania umiejętności samooceny;
● czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
● pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności;
● pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
● prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
● podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny.
Językowa aktywność dziecka:
● sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
● mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
● używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi
● formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
● wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
● wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
● liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
● wykonywanie ćwiczeń różnicujących głoski opozycyjne, np.: t – d, r – l, p – b;
Artystyczna aktywność dziecka:
● samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
● improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
● opracowywanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej;
● uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.
Aktywność poznawcza:
● inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci, uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
● wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru);
● określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
● orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
● klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych;
● liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
PIOSENKA DO NAUKI:
Witajcie w przedszkolu!
1. Już wakacje się skończyły, do przedszkola wracać czas.
A w przedszkolu wiele nowych przygód czeka nas.
Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte,
dzisiaj w kole znowu podajemy ręce.
Witamy naszą panią, kolegów, koleżanki.
Witamy klocki, puzzle, pajace, misie, lalki.
2. Koleżanki i koledzy dziś tak bardzo cieszą się,
że będziemy się spotykać tutaj znów co dzień.
Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte…
3. Nasza sala, taka piękna, po wakacjach wita nas.
W szatni nowe szafki, znaczki, trzeba o nie dbać.
Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte… x 2