W naszy przedszkolu jest Grupa Pszczółek

Te Pszczółki bawią sie i psocą

psikusy robią z wielką ochotą.

Z ciekawością świat nowy poznają,

chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.

Uczą sie pilnie przez cały rok,

bo od pójścia do szkoły sa juz o krok.

pracowitość w sobie mają, bo sie PSZCZÓŁKI nazywają.

 

Godziny pracy:

 

7.30- 16.30

 

Nauczycielki:

 

Małgorzata Kuśmierz

Beata Ostrowska

 

Godziny dostępności nauczycieli :

 

I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Wrzesień

 

TEMATYKA:

 

 

1.    Witajcie w przedszkolu!
2.    Droga do przedszkola
3.    To były wakacje!
4.    Nadeszła jesień!
 

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:

●    określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, kolor oczu.
Językowa aktywność dziecka:
●    rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej;
●    nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki).
Artystyczna aktywność dziecka:
●    improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
●    zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych;
●    dbanie o narządy zmysłów poprzez: dobre oświetlenie miejsc zabaw, pracy, unikanie hałasu, tego, by samemu też nie być jego źródłem, wietrzenie pomieszczeń;
●    rozumienie znaczenia higieny osobistej;
●    odpowiednie dobieranie miejsc zabaw przy stoliku, biurku (miejsce dobrze oświetlone, krzesło dopasowane do wzrostu dziecka).
●    nauka wiązania obuwia
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
●    szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
●    godzenie się z porażką i radość z sukcesów kolegów/ koleżanek.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
●    określanie swoich cech fizycznych: koloru oczu;
●    samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
●    wykorzystanie codziennych sytuacji do nabywania umiejętności samooceny;
●    czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
●    pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności;
●    pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
●    prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
●    podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny.
Językowa aktywność dziecka:
●    sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
●    mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
●    używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi
●    formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
●    wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
●    wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
●    liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
●    wykonywanie ćwiczeń różnicujących głoski opozycyjne, np.: t – d, r – l, p – b;
Artystyczna aktywność dziecka:
●    samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym;
●    improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
●    opracowywanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej;
●    uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań.
Aktywność poznawcza:
●    inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci, uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
●    wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru);
●    określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
●    orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.;
●    klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych;
●    liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
 

 

PIOSENKA  DO NAUKI:

 

Witajcie w przedszkolu!

1.    Już wakacje się skończyły, do przedszkola wracać czas.
 A w przedszkolu wiele nowych przygód czeka nas.

 

Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte,
dzisiaj w kole znowu podajemy ręce.
Witamy naszą panią, kolegów, koleżanki.
Witamy klocki, puzzle, pajace, misie, lalki.

 

2.    Koleżanki i koledzy dziś tak bardzo cieszą się,
że będziemy się spotykać tutaj znów co dzień.

 

Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte…

 

3.    Nasza sala, taka piękna, po wakacjach wita nas.
       W szatni nowe szafki, znaczki, trzeba o nie dbać.

 

       Ref.: Witamy przedszkole – wesołe, uśmiechnięte… x 2

 

 

 

 

 

 

image_pdfimage_print