Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Danuta Maksymiuk- Trompka
Karolina Lisicka
Założenia programowe: Luty
TEMATYKA :
1. Nasze ulubione baśnie
2. Karnawał
3. Dawno temu
4. Kiedy patrzę w niebo
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :
• Prowadzenie zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i nabywania odporności.
• Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
• Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
• Rozwijanie pamięci wzrokowej.
• Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, wprowadzenie liter n, N, s, S, r, R.
• Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
• Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
• Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
• Wprowadzenie znaku = jako symbolu do oznaczenia równoliczności dwóch zbiorów.
• Wprowadzenie liczb 6, 7 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
• Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
• Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
• Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej; kontrolowanie poprawności chwytu pisarskiego i postawy ciała podczas zabaw grafomotorycznych wykonywanych przy stoliku.
• Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
• Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem; rozwijanie umiejętności improwizowania.
• Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
• Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
• Wspomaganie rozwoju dzieci w zabawach prowadzonych indywidualnie i w małych zespołach zgodnie z ich potrzebami rozwojowymi i zainteresowaniami.
WIERSZ DO NAUKI :
Spacer dinków sł. Beata Gawrońska
Jeden zielony dinek smaczne liście jadł,
Przyszedł żółty dinek i były dinki… (dwa).
Dwa dinki do lasu wielkiego raźnym krokiem szły,
spotkały dinka szarego i były dinki… (trzy).
Trzy dinki usłyszały bardzo ciche szmery,
z krzaków wyszedł biały dinek i były już dinki… (cztery).
Cztery wesołe dinki grać w berka miały chęć,
zawołały dinka w plamki i było ich razem… (pięć).
Pięć dinków na polanie wołało głośno: Cześć!!!
Gdy przyszedł jeszcze jeden, to było wszystkich… (sześć).
PIOSENKA DO NAUKI:
Karnawałowy bal sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
Kto przebierze się za misia?
Kto za królewicza?
A kto z dzielnym Indianinem
będzie tańczył dzisiaj?
Biegnie zając za piratem,
pajac robi miny.
A królewny rozrzucają
wstążek serpentyny.
Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.
Sypie, sypie się konfetti,
fruną baloniki.
Słychać śmiechy, słychać brawa
i dźwięki muzyki.
To karnawał jest w przedszkolu,
wszyscy się bawimy.
Raz na lewo, raz na prawo,
w tańcu zakręcimy.
Ref.: Karnawałowa zabawa…