W grupie Biedronek gwar i śmiech od rana
Do wspólnej zabawy prosi nasza Pani.
Biedronki na nudę nie narzekają, z radością i troską sobie pomagają
Każda Biedronka, artystyczny talent ma : śpiewa, tańczy, rysuje.
Biedronki zawsze wszystkich pozdrawiają i cudownym uśmiechem świat obdarzają
Godziny pracy:
8.00 – 16.00
Nauczycielki:
Dyrektor Monika Góralczyk
Milena Szulc
pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk
Godziny dostepności nauczyciela :
Czwartek w godz. 16.00- 17.00
Założenia programowe: Styczeń
TEMATYKA:
1. „Tak mija nam czas”
2. „Zwierzęta zimą”
3. „Kim są rodzice moich dziadków?”
4. „Fryzjer, weterynarz czy lekarz?”
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• zakładanie ubrań, butów;
• korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
• korzystanie z toalety;
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
Językowa aktywność dziecka:
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
• nabywanie koordynacji ruchowej.
Artystyczna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• dzielenie się swoimi przeżyciami;
• podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• dzielenie się swoimi przeżyciami;
• uczestniczenie we wspólnych zabawach;
• odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka:
• słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
• uważne słuchanie rozmówcy;
• maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
• wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
• swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
• powtarzanie krótkich rymowanek;
• wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Artystyczna aktywność dziecka:
• słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
• nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą;
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
Aktywność poznawcza:
• podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
• zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
• uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
• ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
• porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.