Godziny pracy:
8.00 – 16.00
Nauczycielki:
dyr. Hanna Warmińska
Ałła Pasek
pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk
Założenia programowe: Czerwiec
TEMATYKA:
1. Dzień Dziecka.
2. Wielka wyprawa.
3. Smaki i zapachy lata.
4. Wakacyjne przygody.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:
● zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, poznanie piosenki „Jak wspaniale jest być dzieckiem”, rozwijanie umiejętności wokalnych, kształtowanie umiejętności układania rytmów;
● zaprezentowanie dzieci z różnych stron świata, ćwiczenie motoryki małej, rozwijanie tolerancji dla ludzi o odmiennym wyglądzie i stylu życia;
● poznanie zwierząt egzotycznych, zapoznanie z zabawami z różnych stron świata, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się i uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności doboru odpowiednich przedmiotów i właściwej odzieży do celu wycieczki;
● zapoznanie z różnymi środkami transportu, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się i uważnego słuchania, rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby;
● zapoznanie z wesołym miasteczkiem i zasadami właściwego zachowania w miejscach zabaw, kształtowanie uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności prawidłowego wypowiadania się, wdrażanie do odpowiedzialności za własne zabawki;
● poznawanie zmysłów: smaku, węchu, dotyku i podawanie ich nazw, rozpoznawanie owoców za pomocą zmysłu dotyku, ćwiczenie umiejętności wymieniania charakterystycznych cech owoców, kształtowanie odpowiedniego zachowania podczas przyrządzania posiłków;
● zapoznanie z właściwymi zachowaniami latem nad wodą, kształtowanie spostrzegawczości poprzez odpowiednie zabawy, kształtowanie umiejętności odróżniania odpowiedniego zachowania od nieodpowiedniego, wdrażanie do odpowiedniego zachowywania się podczas wakacji.
PIOSENKA DO NAUKI :
„Razem z latem” – sł. U. Piotrowska, muz. M. Melnicka-Sypko
Chodzi złote lato w kapeluszu z kwiatów.
W rękach ma latawiec, biega z nim po trawie.
Refren:
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.
Hopsa, hopsasa, razem z latem ja.
Czasem dla ochłody lato zjada lody.
Zjada je powoli, gardło go nie boli.
Refren:
Hopsa, hopsasa …