Godziny pracy:

8.00 – 16.00

 

Nauczycielki:

dyr. Hanna Warmińska

Ałła Pasek

pomoc nauczyciela : Ewa Szaleńczyk

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Październik

 

 

TEMATYKA:

 

1.    Jesień w sadzie.
2.    Jesień w ogrodzie.
3.    Jesienny krajobraz.
4.    Deszczowa pogoda.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

 

●    poznanie cech owoców dojrzewających jesienią, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie sprawności manualnej;
●    poznawanie nazw niektórych drzew owocowych, doskonalenie umiejętności przeliczania, sensoryczne poznawanie liści;
●    poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności – przetwory na zimę;
●    rozpoznawanie i nazywanie niektórych warzyw, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Rozpoznawanie i nazywanie części warzyw: skórki, pesteki i miąższ, doskonalenie sprawności językowej, manualnej, nazywanie kolorów, rozwijanie ciekawości badawczej;
●    odróżnianie środowiska parku i lasu, poszerzanie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane ze skarbami jesieni, doskonalenie słuchu fonematycznego;
●    określanie liczebności zbiorów: mniej, więcej, tyle samo, rozwijanie umiejętności manipulowania przedmiotami, utrwalenie informacji o skarbach jesieni;
●    przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, poznanie znaczenia słowa szaruga; utrwalenie informacji o deszczowej pogodzie, rozwijanie wrażliwości muzycznej.

 

 

 

PIOSENKA  DO NAUKI :

 

 

„Kolorowe listki” – sł. D. Jagiełło, muz. K. Jagiełło

 

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały.
Kolorowe listki na wietrze szumiały.
Szu, szu, szu, szumiały wesoło.
Szu, szu, szu, wirowały w koło.


Kolorowe listki bardzo się zmęczyły.
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Hop, hop, hop, tak sobie skakały.
Hop, hop, hop, w koło wirowały.


Kolorowe listki spadły już na trawę.
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Cicho, sza, listki zasypiają.
Cicho, sza, oczka zamykają.

 

 

image_pdfimage_print