Godziny pracy :
7.00- 17.00
Nauczycielki:
Katarzyna Łukasik
Małgorzata Kuśmierz
Zamierzenia programowe : Luty
TEMATYKA :
1. Nasze ulubione baśnie
2.Karnawał
3.Dawno temu
4.Kiedy patrzę w niebo
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :
• Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
• Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
• Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
• Rozwijanie pamięci wzrokowej.
• Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.
• Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
• Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.
• Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
• Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
• Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
• Rozwijanie umiejętności improwizowania.
• Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
• Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
• Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
• Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem oraz zachęcanie do uza-sadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
• Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
• Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych masek karnawałowych.
PIOSENKA DO NAUKI :
„ BRAZYLIJSKA SAMBA”
1. Brazylijska dżungla, tropikalny las,
płynie Amazonka, a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.: Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)
2. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.