Godziny pracy :
7.00- 17.00
Nauczycielki:
Katarzyna Łukasik
Małgorzata Kuśmierz
Zamierzenia programowe : Czerwiec
TEMATYKA :
1. DZIEŃ DZIECKA
2. WAKACJE TUŻ-TUŻ…
3. KOLORY LATA
4. DO WIDZENIA, PRZEDSZKOLE!
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :
• Rozwijanie umiejętności językowych; kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
• Rozróżnianie i określanie emocji.
• Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej.
• Uświadamianie roli przyjaźni w życiu człowieka; wyrażanie radości z możliwości wspólnego spędzania czasu z najbliższymi.
• Kształtowanie wiedzy na temat praw dziecka.
• Poszerzanie wiedzy na temat ludzi z różnych stron świata.
• Kształtowanie postawy tolerancji wobec wszystkich ludzi na świecie.
• Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence i gry na instrumentach perkusyjnych.
• Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego; budzenie zainteresowania czytaniem.
• Rozwijanie myślenia matematycznego: przeliczania w zakresie 10, stosowania liczebników porządkowych, porównywania długości mierzonych umowną miarką.
• Kształtowanie umiejętności odwzorowywania figur geometrycznych z innych materiałów.
• Doskonalenie umiejętności przewidywania i planowania.
• Podawanie nazw elementów charakterystycznych dla krajobrazu górskiego.
• Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego w trakcie układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
• Poszerzanie wiedzy związanej ze sposobami letniego wypoczynku (np. nad rzeką, na biwaku, przy ognisku).
• Doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych.
• Rozwijanie pamięci wzrokowej.
• Utrwalenie wiedzy na temat zasad bezpieczeństwa podczas wakacji.
PIOSENKA DO NAUKI :
"Na kolorowe lato"
1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.