W naszy przedszkolu jest Grupa Pszczółek
Te Pszczółki bawią sie i psocą
psikusy robią z wielką ochotą.
Z ciekawością świat nowy poznają,
chętnie też w kółeczku tańczą i śpiewają.
Uczą sie pilnie przez cały rok,
bo od pójścia do szkoły sa juz o krok.
pracowitość w sobie mają, bo sie PSZCZÓŁKI nazywają.
Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Katarzyna Łukasik
Założenia programowe: GRUDZIEŃ
TEMATYKA:
1. Świąteczne pocztówki
2. Zwierzęta zimą
3. Spotkanie przy wigilijnym stole
4. Świąteczne zwyczaje
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
• Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
• Rozwijanie samodzielności w ubieraniu się: zapinanie guzików, zapinanie i sznurowanie butów.
• Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
• Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
• Nazywanie i identyfikowanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
• Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
• Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
• Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
• Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania według dwóch lub więcej cech.
• Rozwijanie umiejętności przeliczania elementów, porządkowania zbiorów.
• Rozwijanie umiejętności wykonywania czynności matematycznych podczas zabaw; kodowanie i dekodowanie czynności za pomocą znaków.
• Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej na materiale konkretnym, obrazkowym i symbolicznym.
• Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej (kolejność czynności).
• Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
• Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów.
• Wprowadzenie liter k, K, u, U; odszukiwanie poznanych liter wśród innych znaków; czytanie sylab, wyrazów, prostych zdań z poznanych liter.
• Nauka piosenek i pląsów.
• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
• Wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie poprzez codzienne zabawy z powitanką.
• Przestrzeganie ustalonych zasad w grupie przedszkolnej, na boisku, w trakcie spacerów.
• Zachęcanie do samodzielności w zakresie dbania o porządek w kącikach, w szafkach indywidualnych w szatni.
• Poznanie funkcji instytucji usługowych na przykładzie poczty.
• Poznanie dawnych i współczesnych sposobów komunikowania się i przesyłania informacji.
• Uświadomienie piękna i znaczenia tradycji świątecznych kultywowanych w rodzinie.
• Poznanie tradycji świątecznych
• Kształtowanie umiejętności wyrażania przeżyć i uczuć w różnych formach działalności stosując różne środki wyrazu.
• Zestaw ćwiczeń porannych nr 7, 8.
• Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 8, 9.
PIOSENKA DO NAUKI: