Godziny pracy:

 

7.00- 17.00

 

Nauczycielki:

Beata Małczak

Milena Szulc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

linia900

 

Założenia programowe: Kwiecień

 

Tematy kompleksowe:

 

1.    Na wsi (głoska „j” jak „jajko”)
2.    Praca rolnika.
3.    Chronimy środowisko (głoska „w” jak „wielkie sprzątanie”)
4.    Kto Ty jesteś? (głoska „f” jak „flaga”)

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

 

•    Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
•    Propagowanie postawy proekologicznej.
•    Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.
•    Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.
•    Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych, przełamywanie ewentualnej niechęci.
•    Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.
•    Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
•    Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
•    Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
•    Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, mPłynarz.
•    Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
•    Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
•    Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
•    Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
•    Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
•    Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
•    Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

 

 

PIOSENKA  DO NAUKI:

 

 

„Ziemia, wyspa zielona”


Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu


Ref.
Bo Ziemia to wyspa to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.


Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.
Ref.


Bo Ziemia to wyspa, to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

 

 

 

 

 

WIERSZ DO NAUKI :

 

„O lesie i przyjaźni z przyrodą”

 


Wietrzyk się przyjaźni z obłokami.
Deszcz rzęsisty z łąką i polami.
Ryby się przyjaźnią z czystą wodą.
Słońce zawarło przyjaźń z pogodą.
Ptak przyjaźni się z ptasią piosenką.
Las przyjaźni się z wiewiórką i sarenką.
Z dobrą pracą przyjaźni się czas…
I kolega z kolegą, brat z bratem.
A ja?
Ja przyjaźnię się ze światem.
Całym światem.
Moim bliskim, moim dobrym,
moim pięknym światem.

 

image_pdfimage_print