Godziny pracy:
7.00- 17.00
Nauczycielki:
Beata Małczak
Milena Szulc
Założenia programowe: Luty
Tematy kompleksowe:
1. Nasze ulubione baśnie.
2. Karnawał (głoska „n” jak „nuta”).
3. Dawno temu (głoska „s” jak „smok”).
4. Kiedy patrzę w niebo (głoska „r” jak „robot”).
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:
Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
• Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
• Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
• Rozwijanie pamięci wzrokowej.
• Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.
• Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
• Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.
• Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
• Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
• Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
• Rozwijanie umiejętności improwizowania.
• Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
• Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
• Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
• Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
• Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: nuta, smok, robot.
• Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski n, s, r w wyrazach.
• Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
• Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem oraz zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.
• Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
• Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
• Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
PIOSENKA DO NAUKI:
„Stary Abraham”
Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał ojciec Abraham a oni siedli i nic nie jedli
I zaśpiewali sobie tak: prawa ręka,
Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał ojciec Abraham a oni siedli i nic nie jedli
I zaśpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka,
Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał ojciec Abraham a oni siedli i nic nie jedli
I zaśpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga,
Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał ojciec Abraham a oni siedli i nic nie jedli
I zaśpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga
Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał ojciec Abraham a oni siedli i nic nie jedli
I zaśpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga,
głowa,
Stary Abraham miał siedmiu synów,
Siedmiu synów miał ojciec Abraham a oni siedli i nic nie jedli
I zaśpiewali sobie tak: prawa ręka, lewa ręka, prawa noga, lewa noga,
głowa, język
WIERSZ DO NAUKI :
„O bajkach” sł. Józef Ratajczak
W bajkach jest wszystko możliwe,
a jakże.
I w życiu − także.
Nawet meble mogą mówić jak żywe.
W łabędzie będą bracia zaklęci,
w kwiecie róży
znajdziesz świat tak duży,
że na podróż kilka dni poświęcisz.
W starym kufrze do Turcji trafisz,
na dywanie
powędrujesz tanio
aż na same krańce geografii.
A gdy znudzisz się długą drogą,
wyjmiesz jakieś cudowne krzesiwo
i powrócisz co żywo
tam, gdzie bajki już dotrzeć nie mogą.