My jesteśmy żabki śmieszki,
przesyłamy Wam uśmieszki,
w prawo, w lewo się kłaniamy,
żabi chór rozpoczynamy!
My jesteśmy żaby błotne,
na zabawę tak ochotne,
że czystością nie grzeszymy,
kiedy dobrze się bawimy.
My jesteśmy żaby zwinki,
nasze ciała jak roślinki,
giętkie, zwinne i zielone,
w gimnastyce wyćwiczone.
Żaby trawne też gościmy,
w trawie leżeć my lubimy,
obserwować otoczenie,
myśleć jak spełniać marzenie.
Godziny pracy :
7.30 – 16.30
Nauczycielki:
Karolina Lisicka
Danuta Maksymiuk
Godziny dostępności nauczycieli :
I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
Zamierzenia programowe: Grudzień
TEMATYKA:
1. Co cieszy Mikołaja?
2. Jakie sporty uprawiamy zimą?
3. O czym w Święta każdy z nas pamięta?
4. Który żywioł jest najważniejszy?
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :
• rozwijanie umiejętności przeliczania wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych;
• stosowanie podczas zabaw określeń: długi – krótki, mały – duży.
• nabywanie umiejętności skupiania uwagi na treści opowiadania;
• rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
• opanowanie melodii i tekstu piosenki;
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
• rozwijanie sprawności ruchowej;
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
• rozwijanie sprawności manualnej;
• ćwiczenia pamięci poprzez naukę krótkich, prostych rymowanek.
• rozwijanie mowy;
• poznawanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimą.
• poznawanie nazw dni tygodnia;
• kształtowanie orientacji w przestrzeni.
• rozwijanie swobody ruchów podczas zabaw;
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
• rozwijanie sprawności ruchowej;
• rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
• zdobywanie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy;
• rozwijanie umiejętności manualnych.
• rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego;
• poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
• doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: mały – duży, krótki – długi, nisko – wysoko;
• zapoznanie ze zwyczajem składania życzeń świątecznych i wysyłania kart z życzeniami.
• rozwijanie percepcji słuchowej;
• rozwijanie mowy, poznawanie wybranych tradycji bożonarodzeniowych
• rozwijanie sprawności ruchowej;
• zachęcenie do dbałości o utrzymywanie prawidłowej postawy ciała.
• rozwijanie sprawności manualnej;
• kształtowanie umiejętności społecznych.
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
• zapoznanie z ogniem jako żywiołem.
• kończenie ułożonych sekwencji;
• zapoznanie z wodą jako żywiołem.
• wykonanie układu ruchowego do piosenki;
• zapoznanie z ziemią jako żywiołem.
• rozwijanie sprawności ruchowej;
• zapoznanie z powietrzem jako żywiołem.
• obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
PIOSENKA DO NAUKI :
„ Gwiazdeczki „ z inscenizacją ruchową
I. Nocą z wysokiego nieba
Posypały się gwiazdeczki
I spadając wprost na ziemię
Wirowały w rytm poleczki
Ref. La,la,la, la,la, ls
Wirowały w rytm poleczki
II. Zobaczyły to śnieżynki
Srebrnym blaskiem zaiskrzyły
I tak jak małe gwiazdeczki
Tez wesoło zatańczyły
Ref. La,la,la,la,la,la
Tez wesoło zatańczyły