My jesteśmy żabki śmieszki,
przesyłamy Wam uśmieszki,
w prawo, w lewo się kłaniamy,
żabi chór rozpoczynamy!
My jesteśmy żaby błotne,
na zabawę tak ochotne,
że czystością nie grzeszymy,
kiedy dobrze się bawimy.
My jesteśmy żaby zwinki,
nasze ciała jak roślinki,
giętkie, zwinne i zielone,
w gimnastyce wyćwiczone.
Żaby trawne też gościmy,
w trawie leżeć my lubimy,
obserwować otoczenie,
myśleć jak spełniać marzenie.
Godziny pracy :
7.30 – 16.30
Nauczycielki:
Karolina Lisicka
Danuta Maksymiuk
Godziny dostępności nauczycieli :
I wtorek miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
I środa miesiąca w godz. 16.30 – 17.00
Zamierzenia programowe: Wrzesień
TEMATYKA:
1. Co słychać w przedszkolu?
2. Jak być bezpiecznym?
3. Jakie są moje super moce?
4. Co zmienia się jesienią?
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :
● korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
● wskazywanie części ciała i ich nazywanie;
● zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni;
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
• poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu: nieostrożne korzystanie z urządzeń znajdujących się w ogrodzie przedszkolnym.
• rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa.
• mówienie o swoich potrzebach
• wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
• wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni, oznakowania półek indywidualnych.
• obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru − poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.
• obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych np. padającego deszczu;
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie;
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru − poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej.
• wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
• wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
PIOSENKA DO NAUKI :
Nasze przedszkole (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
1. Co dzień rano z moją mamą
idę do przedszkola,
a tam na mnie już czekają
Antek, Staś i Pola.
Ref.: Nasze przedszkole, wesołe przedszkole,
jest dla mnie drugim domem.
Tu się świetnie czuję, tu świetnie bawię się.
To przedszkole jest wyjątkowe.
2. A w przedszkolu moja pani
zawsze uśmiechnięta.
I koledzy, koleżanki,
zabawki, zajęcia.
Ref.: Nasze przedszkole, wesołe przedszkole…