Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Danuta Maksymiuk- Trompka
Karolina Lisicka
Założenia programowe: Maj
TEMATYKA :
- Jak powstaje książka
- Na łące
- Mama i Tata
- Moje zwierzątko
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
- Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
- Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
- Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
- Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
- Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
- Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,
- Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
- Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
- Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.
- Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
- Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).
- Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
- Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
- Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.
- Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
- Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
- Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.
WIERSZ DO NAUKI :
„Książka czeka” Hanna Łochocka
Książka nas uczy, książka cieszy,
czasem zadziwi nas niemało
albo po prostu tak rozśmieszy,
jakby się dobry żart słyszało.
Książka też mądrze nam doradza,
różne wskazówki, wzory daje.
Książka w szeroki świat wprowadza,
dalekie z nami zwiedza kraje.
Lubimy książkę – przyjaciółkę.
Wiesz, co ci powiem?
Nie odwlekaj.
Masz trochę czasu? Spójrz na półkę,
sięgnij po książkę!
Książka czeka.
PIOSENKA DO NAUKI:
Tańczy mama, tańczy tata sł. i muz. Adrianna Furmanik-Celejewska
Kiedy nocka już zapadnie,
gwiazdy jasno lśnią.
Wtedy bardzo roztańczony
robi się nasz dom.
Tata włącza radio wnet,
mama pięknie śmieje się.
I do tańca ich porywa
ten wesoły śpiew.
Ref.: Tańczą stopy, ręce też.
Kręć obroty, jeśli chcesz!
Dwa podskoki w tył i w przód,
rock'n'rolla zatańcz znów!
Z mamą, z tatą zatańcz znów!
Czarna suknia z falbankami
to jest mamy strój.
A gentelman w kapeluszu
to jest tatuś mój.
Kastaniety słychać wnet,
mama pięknie śmieje się
i do tańca ich porywa
ten wesoły śpiew.
Ref.:
Z mamą, z tatą zatańcz znów!
Szybkie, brazylijskie rytmy
to jest właśnie to!
Mama z tatą aż do rana
sambę tańczyć chcą.
Już latino słychać wnet,
mama pięknie śmieje się
i do tańca ich porywa
ten wesoły śpiew.
Ref.: