MRÓWKI PRACUJĄ W POCIE CZOŁA,
BO NIEDŁUGO CZEKA SZKOŁA.
WIEDZY MAJĄ CAŁKIEM SPORO,
WIĘC ZE SOBĄ JĄ ZABIORĄ.
PISAĆ I CZYTAĆ JUŻ TROCHĘ POTRAFIĄ.
W SZKOLE NA PEWNO SOBIE PORADZĄ!
Godziny pracy:
7.30- 16.30
Nauczycielki:
Milena Szulc
Magda Michalczuk- nauczyciel współorganizujący
kształcenie specjalne
Założenia programowe: Wrzesień
TEMATYKA :
1. W przedszkolu
2. Moja miejscowość
3. Ja, Ty i środowisko
4. Dary jesieni
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE :
• Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
• Poznanie topografii przedszkola.
• Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
• Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
• Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
• Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
• Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
• Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
• Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
• Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
• Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
• Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
• Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
• Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
• Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
• Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
• Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
• Nauka piosenek i pląsów.
• Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Zadania do codziennej realizacji:
• Zestawy ćwiczeń porannych nr: 1, 2.
• Zestawy ćwiczeń gimnastycznych nr: 1, 2.
• Zabiegi higieniczne – wdrażanie do dbałości o własne zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych.
• Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań; praca indywidualna z dziećmi wynikająca z ich potrzeb rozwojowych; prowadzenie obserwacji dzieci.
• Zabawy z powitanką – rozwijanie miłej i przyjaznej atmosfery w grupie.
• „Czytankowo” – słuchanie tekstów literackich czytanych przez N. lub słuchanie audiobooków.
WIERSZ DO NAUKI :